Képző és Iparművészeti tanszak munkájáról
tanszakvezető: Kovács-Csótai Zsófia
A képző- és iparművészeti oktatás célja az esztétikai érzékenység kialakítása mellett, a vizuális látás tudatosítása és művelése. A tervező, anyagformáló, eszközhasználó, tárgykészítő és környezetalakító tevékenységek gyakorlata során kialakítani a képességet a gondolatok, érzések, elképzelések, tapasztalatok vizuális eszközökkel való megjelenítésére.
Alkalmat ad a képző és iparművészeti tevékenység iránt érdeklődő tanulók képességeinek fejlesztésére, a különböző szakterületeken való jártasságok megszerzésére és gyakorlására.
Megismerteti a vizuális kultúra ágait, a műfaj sajátosságait, ugyanakkor célja az is, hogy a múlt értékeit megszerettesse és továbbéltesse, segítsen a hagyománytisztelet megteremtésében és a tanulók életkorának megfelelő vizuális műveltség kialakításában.
Feladata:
• Irányítsa a tanuló figyelmét az emberi és természeti környezet esztétikumára, szépségére
• Ismertesse meg az egyetemes emberi kultúra, az európai műveltség, a nemzeti hagyományok értékeit, az értékmegőrzés formáit
• Ösztönözze a tanulót az önkifejezés eszköztárának gazdagítására és készítse fel a tanult művészi kifejező eszközök alkalmazására.
Készítse fel a tanulót:
• A látvány megfigyelésére, értelmezésére, analízisre
• A vizuális információk megértésére
• A képi gondolkodásra
• A tapasztalat, képzelet, emlékezet utáni ábrázolásra
• A legfontosabb kifejezési eszközök ismeretére
• Eszközhasználatra, anyagkialakításra
• A baleset- és munkavédelmi előírások betartására
• Tárgykészítésre, környezetformálásra
• A kézműves tevékenységek gyakorlására
• A vizuális művészetek, a környezet- és tárgykultúra megismerésére
• A műelemzési eljárások alkalmazására.
Tegye lehetővé:
• A néphagyomány, a népi kultúra élményszerű megismerését
• A természetes és különböző anyagok megismerését
Alakítsa ki a tanulóban:
• Az esztétikum iránti igényt
• Az esztétikai élményképességet
• Az alkotó magatartást és az ehhez tartozó pozitív beállítódásokat, szokásokat
Fejlessze: a teremtő képzeletet és az improvizációs készséget.
Legyen jártas:
• A munkafolyamatokhoz szükséges eszközök, tárgyak megfelelő,
• Balesetmentes használatában
• A gazdaságos munkavégzésben
• Ötletei megvalósításában a rendelkezésre álló eszközök által.
Művészeti Iskolánk egyik legfontosabb célja, hogy a tehetséges gyerekeket irányítsa versenyekre, és szakirányú továbbtanulásra.